Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu

Port Alfred

Door: Jan Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar zijn we weeer!

Na een paar verzoeken om weer es wat op m’n blog te zetten moet ik daar maar gehoor aan geven, het is inderdaad al een tijdje geleden, geef ik toe!

Ik zit inmiddels in Port Alfred, de plek waar de universiteit is en waar we met zo’n 100 studenten uit Nederland zitten en zo’n 150 studenten uit Zuid-Afrika.

Zaterdag 26 juli vertrokken Alexander en ik vanuit Kaapstad met een propeller (bestaan die nog?!) vliegtuig met ongeveer 20 andere passagiers, ik vroeg me af of die vlucht uit kon want er was plek voor 100 passagiers ofzo, dus we hadden alle ruimte! Na een half uur in de lucht te hebben gehangen werd de landing ingezet want we waren er al, Port Elizabeth Airport. Een vliegveld waar een gemiddeld vliegtuig amper kan landen zo klein dat het is maar dat scheelt wel in de wachttijd voor de bagage want die hadden we na 10 minuten al! We waren de eerste studenten die er op dat moment waren en werden opgewacht door 2 kerels van Stenden. Omdat we zo’n 2 uur moesten wachten namen de 2 kerels (Zuko en Micheal) ons mee omdat ze honger hadden en ze nog condooms moesten, dus hebben we die gezellig met 4 mannen gekocht! Na 2 uur gewacht te hebben op de andere studenten en kennis gemaakt te hebben (de namen was ik na 10 seconden alweer kwijt) werden we in taxibusjes gepropt en onze koffers in een wagentje erachter. De rit naar Port Alfred duurde 2 uur, het is een gezellig knus dorpje direct aan het strand, 5 minuten lopen van school (bergaf). Diezelfde avond een welkomstdrankje (of 5) gedaan en ik moet zeggen, dat is hier goed te doen, de biertjes (0,75 liter) kosten welgeteld €1,15 dus voor €10 kan je je laveloos zuipen. Niet dat we dat doen hoor ;). De lessen die we in die week kregen waren voornamelijk introductielessen, dus lekker rustig aandoen! Voor de rest hebben we onze roosters gekregen en daaruit blijkt dat de minor die ik doe (Event Management) een tropenrooster kent (maximaal 3 dagen in de week les) wat natuurlijk erg vervelend is omdat ik hier ben om te studeren!!!

In de loop van de week hebben we al veel leuke contacten gemaakt en daaruit ontstond al meteen een idee om met 3 jongens (Alexander, Friso een jongen uit Sneek en ik) het weekend naar Jeffreys Bay te gaan, hét surfmekka van de regio. Zo gezegd zo gedaan, zaterdagmorgen een auto gehuurd wat geen drol kost en die kant op gekacheld, 200km. Eenmaal aangekomen konden we niet achterblijven en hebben we een surfles geboekt, we waren maar met z’n 3’en in de les dus dat was wel ideaal. Omdat ik nog nooit eerder de woeste baren had bereden was het begin niet om naar huis te schrijven, ik stond ook op het punt om m’n surfboard in de wilgen te hangen maar naarmate de tijd vorderde waren we alle golven de baas! Helaas hebben we er geen foto’s van, maar die maken we de volgende keer!

Toen we zondag terugreden naar Port Alfred kwamen we langs een Lion Park, daar moest natuurlijk even een stop gemaakt worden. Onze bolide, een Chevrolet Spark (maatje XS maar dat was ideaal met 3 kerels) werd aangezien voor een 4x4 dus de zandpaden die we moesten berijden waren geen probleem! Onderweg kwamen we allerlei (wilde) dieren tegen zoals giraffes, zebra’s en steenbokken. Op een gegeven moment kwamen we aan bij de leeuwen- en tijgerverblijven, daar leven die beesten achter hekken en zo wild zagen ze er ook niet meer uit. Het was wel een hele belevenis om het te zien maar ook wel een beetje dierentuin achtig, het Addo Elephant Park wat hier niet zover vandaan is moet mooier zijn, dus daar gaan we binnenkort maar heen!

Tot zover deze eerste week hier, een goed begin en dat word alleen nog maar mooier de komende periode want het wordt lente en zomer! Ik probeer er wat foto’s op te zetten, maar geen idee of dat gaat lukken want de verbinding is niet altijd even goed hier!

Tot de volgende keer!

• 04 Augustus 2014 - 23:02

Jeanet:

Ha neefje, en je kunt nog leuk schrijven ook! Klinkt goed allemaal. En idd volgende keer met surfen foto's of nog liever een filmpje maken!

• 04 Augustus 2014 - 23:19

Gerrie:

Hee JJ. Leuk om weer wat te lezen! Wat een andere wereld daar. Mooi belevenissen. We beleven het zo mooi een beetje mee! Liefs. De Koopsjes

• 04 Augustus 2014 - 23:46

Willy B:

Mooi dat tropenrooster, zo heb je genoeg tijd om mooie dingen te beleven, ik wens je er vele toe!!!

• 05 Augustus 2014 - 06:47

Marij:

Hey lieve broer!
    Ik vind je schrijfstijl zo leuk!!
    Lekker eerste weekje hoor - en tof dat je tijd gaat hebben om de omgeving te zien. Alleen jammer dat Alexander's rooster toch wat 'zwaarder' is.
    Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat die mannen nou met al die gekochte condooms hebben gedaan? Is dit een schrijftechniek waardoor we benieuwd blijven naar de volfende blog waar dan de clou in zal staan? :)

Dikke kus vanaf Schiphol van je zus! (Die zo naar Bournemouth vliegt) xxx

• 05 Augustus 2014 - 08:31

Martin D:

Lekker genieten daar, JJ. O ja en vergeet je studie niet!

• 07 Augustus 2014 - 14:09

Marjolijn:

Leuk om te lezen! Wat erg 'vervelend' dat je maar 3 dgn per week les hebt. Haha.
    Heerlijk.

Lies, KoosLeviMarjolijn