Welcome in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu Welcome in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu

Welcome in Capetown

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap

17 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou, daar zitten we dan, Kaapstad!
Na een ellenlange reis, dinsdag 15 juli vertrokken we om 18.25 en woensdag 16 juli kwamen we aan om 14.00 plaatselijke tijd, wat tevens dezelfde tijd is als in Nederland.

Afscheid nemen bestaat niet zeggen ze, maar moeilijk is het wel. Dat begon zaterdag al op m’n ‘afscheidsfeestje’, ik wil iedereen bedanken die de moeite had genomen om langs te komen of een berichtje te sturen! Zondag kwamen m’n laatste vrienden en familie langs om me een fijne reis te wensen. Het was een fijn weekend, Marij en Marjo (en Levi en Koos natuurlijk) ik denk aan jullie!
Dinsdagmorgen 09.30 zijn we met z’n 3en pap en mam en ik richting Frankfurt gegaan waar ik vandaan vloog met Alexander, m’n Duitse klasgenoot. Eerst met z’n allen nog wat gedronken en toen rond 17.00 uur toch echt afscheid genomen, moeilijk moeilijk natuurlijk.. ‘ik heb nog wat in je tas gedaan’ zegt m’n moeder, ‘nee, geen geld’ met een knipoog. Alexander en ik lopen door de paspoortcontrole en de metaaldetector, dat gaat als de gesmeerde brandweer en zelfs het metaalpoortje gaat niet af, ideaal. Wel word m’n GoPro stok uitbundig bekeken of het geen vermomde machete is, maar na uitvoerig onderzoek werd besloten dat hij gewoon mee mocht, gelukkig. Na de controle nog even een hapje en een biertje genuttigd om onze reis te verwelkomen en omdat Alexander het niet zo heeft op vliegen en daar ontdek ik wat mam in m’n tas heeft gestopt, een brief met mooie woorden! Daar dan toch een brok in m’n keel en tranen in m’n ogen. Wat heb ik toch een fantastische ouders!

Het vliegtuig, een airbus A320 van Turkish Airlines vertrekt op tijd, wij zitten bij de nooduitgang, perfect natuurlijk, maar ze gingen er vanuit dat we elke week op deze plek zaten, want uitleg over hoe en wat bij een noodsituatie kregen we niet. Die eerste vlucht duurde 3 uur, want we hadden een tussenstop in Istanbul waar we een uur moesten wachten en op een ander vliegtuig moesten stappen. Tijdens de 2e vlucht richting Johannesburg heb ik nog een filmpje gekeken in het schermpje voor me en daarna de ogen gesloten tot 2uur voor aankomst. Na de tussenstop in Johannesburg moesten we nog 2.5 uur vliegen tot we in Kaapstad waren, dat kom me niet snel genoeg gaan want ik was het vliegen nu toch zo langzamerhand wel een beetje zat.

We landden op tijd in Kaapstad, tenminste zo werd ons verteld, en werden verwelkomd door Connell, een Zuid-Afrikaanse man die ons zijn appartement verhuurde. Een beste man en het appartement is ook top, in het Centrum van Kaapstad! Long street, dé straat waar alles te vinden was slechts 1 straat verderop. Toen we in het appartement kwamen hebben we onszelf eerst geïnstalleerd en opgefrist en het thuisfront laten weten dat we aan waren gekomen want er was Wi-Fi! Wat moet je tegenwoordig nog zonder internet ;). Nadat we ons hadden opgefrist wouden we dé straat, Long Street, ontdekken. Toen we er liepen dachten we allebei, is dit het?! Nouja, misschien is het in het weekend wel gekker en drukker. We zijn naar de haven gegaan waar we wat eten en een biertje hebben gekocht en buiten hebben opgegeten en mensen gingen kijken, leuk is dat altijd.
Ook spraken we met Wiebke af, een oud klasgenootje van me die de afgelopen 3 maand ook gestudeerd heeft in Port Alfred die nu ook in Kaapstad is met haar vriend. Zij kan ons dus mooi vertellen wat we allemaal moeten gaan doen deze maanden!

Het is hier nu bijna 10 uur in de morgen en het regent hier, dus we liggen nog wat niks te doen. We gaan om 14.00 uur naar het stadion waar de WK finale in 2010 werd gespeeld en kijken of we daar een rondleiding kunnen maken en we gaan bij de haven kijken of we daar een tocht kunnen maken om walvissen te spotten en om naar Robben Eiland te gaan.

Genoeg plannen en dingen te doen nog hier!
Groetjes uit Kaapstad!

  • 17 Juli 2014 - 13:32

    Jeanet (kampen):

    Ha Jan Jaap, gezellig om te lezen hoe je reis en eerste indruk van Kaapstad waren. Lekker genieten! X

  • 17 Juli 2014 - 14:33

    Marij:

    Broeder!
    Gelukkig elkaar al op de familie app gesproken en wat foto's bewonderd maar goed te lezen hoe het qua reizen is gegaan!
    We boffen inderdaad maar met zulke ouders ;)

    Geniet van Kaapstad, met Alex maak je er vast wat moois van. Hopelijk is het voetbalstadion wat en knapt het weer wat op. Je hebt ons namelijk net verlaten terwijl er hier een hittegolf losbarst (ach, word je tenminste in mijn bijzijn niet weer zo poepie bruin ;))

    Hou van je! Kus van je zus!

  • 17 Juli 2014 - 19:11

    Jan:

    Was voor ons ook een moeilijk moment dinsdag. Je bent in goed gezeldschap en dat maakt het voor mij al weer wat makkelijker. 3,5 maand is te overzien en ondanks ons heerlijke plekje aan het Comomeer nu, zie ik er naar uit jou dan in SA te zien studeren. Tenminste dat was het doel toch... Geniet er vooral van. Trots op je. Pap.

  • 17 Juli 2014 - 19:13

    Jan:

    Je kan er toch ook foto's bij plaatsen? Maakt het voor ons volgers nog leuker.

  • 17 Juli 2014 - 23:36

    Karin:

    Beste janjaap, heb jij al een visum voor 6 mnd vanuit nederland geregeld ? onze zoon is bezig alles te regelen , maar heeft veel voeten in aarde , veel plezier daar

  • 18 Juli 2014 - 15:20

    Oma Wdrogt-wilzing:

    lieve jan jaap
    bedankt dat je zo snel iets hebt laten horen
    ga zo door en ik blijf genieten net als jij
    kijk alweer uit naar je volgende mail
    groetjes oma wupi

  • 18 Juli 2014 - 17:47

    Jan Jaap:

    dag karin,
    ik weet niet of ik je ken, of mn moeder misschien?
    ik heb inderdaad een visum voor 6 maand in Nederland geregeld.
    dat moet via de aambassade in Den Haag, het is inderdaad erg
    veel om te regelen, maar het is wel noodzakelijk.
    als ik nog ergens kan helpen hoor ik het wel,

    bedankt!

  • 18 Juli 2014 - 23:04

    Erik En Rolinda :

    Hoi buurjongen,

    Wat kun jij leuk schrijven zeg , maakt het erg leuk om te lezen. Wij zijn blij dat je veilig bent aangekomen en dat het allemaal zo goed gaat. We blijven je volgen en hopen dat je regelmatig wat van je laat horen. Dan wordt het gemis wat minder :)
    Geniet ervan jongen en maak er een prachtige tijd van. Dit maak je maar 1 keer mee dus doe het goed! Tot het volgende verslag, veel liefs van je buurtjes.

  • 19 Juli 2014 - 17:05

    Gerrie En Otto:

    Hee JJ. Mooi verslagje. Veel plezier daar. Groetjes van de Koopsjes

  • 19 Juli 2014 - 23:08

    Marijke:

    Hoi JJ, Leuk om je zo te volgen. Blij dat je veilig aangekomen bent! Veel plezier!! Groeten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika

gone van 15 juli tot 22 december!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

This is it

29 Oktober 2014

de laatste loodjes!

08 Oktober 2014

Roadtrip

16 September 2014

Cape Town Part 2

31 Augustus 2014

voorjaar!
Jan Jaap

Actief sinds 18 Juni 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 7096

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 22 December 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: