de laatste loodjes! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu de laatste loodjes! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes!

Door: Jan Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Nog welgeteld 4 weken en dan is het schooljaar hier in Zuid-Afrika afgelopen. Dat betekent nog 4 week bloed, zweet en tranen afgeven en dan zit het er op. Een heel raar gevoel als je er zo over nadenkt, de tijd is voorbij gevlogen! Het lijkt als een maand geleden dat we hier aankwamen en als onwetende Dutchies (zoals ze ons hier noemen) onze weg probeerden te vinden. In zo’n snelle tijd raak je gewend aan de gewoontes en mensen hier om je heen.. Maar het is nog 4 weken, dus tot dan gaan we nog optimaal genieten en nog wat reisjes maken!

Mensen vragen me soms wat ik hier nou precies doe, het antwoord daarop is kort en simpel: niet zoveel. Het eerste moduul dat ik hier gedaan heb, hebben we de theorie achter evenement management bestudeerd, wat niet al te zware kost was gelukkig. Daarnaast moesten we een Staff Day organiseren voor alle medewerkers van Stenden South Africa. Alles was geregeld, we waren klaar om het uit te voeren totdat er een medewerker overleed, het evenement werd een week verschoven. Helaas zaten we die week daarop in Kaapstad voor een tour, dus helaas konden we het niet uitvoeren en hebben we alles over moeten dragen aan een andere groep..
Het tweede moduul, welke ik nu doe, staat in het teken van het uitvoeren van evenementen met de theorie die we hebben geleerd (ahum) in het eerste moduul. Afgelopen zondag stond ons evenement op de planning, Anything That Floats, een soort te land ter zee en in de lucht. Ook daarvoor waren we zo goed als voorbereid voor, maar helaas had meneer wind er geen zin in en strooide met winstoten qua formaat storm. Dus werd ons evenement op aanraden van de plaatselijke reddingsdiensten afgeraden en dus geannuleerd. Dus tot nu toe hebben we nog geen enkel evenement uitgevoerd.. -_-
Gisteren (maandag) hebben we ons laatste evenement te horen gekregen die we moeten uitvoeren, de jaarlijkse prize giving awards hier op Stenden. Hier worden de beste studenten uitgeroepen en in het zonnetje gezet, de hele opzet is in onze handen, dus hopelijk gaat dit wel door!

Afgelopen zondag vierde Marije d’r verjaardag bij haar thuis in Groningen, ik had haar ’s ochtends gesproken en het leek ons een leuk idee om te skypen zonder dat iemand er wat vanaf wist, zo gezegd zo gedaan, die middag ‘zat’ ik bij haar in de huiskamer tussen m’n oma, oom & tante, peetouders- en zusjes en m’n ouders, zusje en d’r vriend en zoontje en natuurlijk m’n zus. Het was een aangename verrassing voor hun en ik vond het fijn om de meeste familie weer te zien, helaas was niet iedereen er, maar die zie ik 1e kerstdag gelukkig weer onder het genot van gezelligheid en een gourmet buffet!

Pap en mam gaan vandaag aan hun reis hierheen beginnen, vanaf Schiphol vliegen ze via Dubai naar Johannesburg, waarna ze nog een binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth moeten maken en vanaf daar nog een 2uur durende autorit naar Port Alfred. Het word een lange trip voor ze, maar dat is het waard. Ik kijk er erg naar uit om ze na 4 maand eindelijk weer te zien!!
Zaterdag gaan we naar het Addo Elephant Park om daar hopelijk de Big 5 te spotten. Tot nu toe ben ik tot 3 gekomen, dus hopelijk krijg ik de rest nog te zien.

Tot zover weer een korte update, tot snel allemaal!

• 29 Oktober 2014 - 10:26

Hilda :

Lieve kerel, we are on our way. Al bij Meppel, dus dat schiet lekker op :). Ook wij kijken er naar uit. Tot morgenavond xxx

• 29 Oktober 2014 - 10:43

Marije:

Superleuk om je er zondag op deze manier toch nog bij te hebben! Effe kletsen met tante Hellen, oma die dingen de telefoon in schreeuwde omdat ze dacht dat je t anders niet hoorde, hahaha! Heerlijk!
    Veel heb je niet gemist hoor, halen we allemaal 25 december weer in!
    Ik kan niet wachten je weer effe te knuffelen, al ben je met die Skypegesprekken hartstikke dichtbij!

Heel veel plezier met pap en mam, zorg goed voor ze! ;)

Kus van je zus

• 29 Oktober 2014 - 10:59

Marjolijn:

Weer een leuk verhaaltje! Hopelijk gaat deze evenement door.
    Ik kan me goed voorstellen dat je het superleuk vindt dat papmam op weg naar jou zijn.
    Geniet dan maar even van je quality time en zeker opnieuw als je weer in ons midden bent!

Liefs, Marjolijn.

• 29 Oktober 2014 - 11:19

Wilfried Kruid:

Vier weken nog maar, ben je al zolang weg haha nou alles is hier nog hetzelfde hoor niks verandert :p tot over vier weekjes

• 05 November 2014 - 12:55

Annelies:

Mooi om te lezen, al je leuke verhalen! Ik ben je actief aan het volgen :-)

Erg leuk dat je ouders er zijn! Geniet ervan, je kunt ze vast alles vertellen over de omgeving.
    Nog heel veel plezier, en tot snel in het Oh zo mooie Beilen!

Groetjes Annelies