Cape Town Part 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu Cape Town Part 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jan Jaap Drogt - WaarBenJij.nu

Cape Town Part 2

Door: Jan Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap

16 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Capetown part 2.

Afgelopen week stond er een uitje voor ons op het programma, naar Kaapstad wel te verstaan. Een ritje van 1000 kilometer, een ritje die je normaliter doet wanneer je op zomervakantie gaat. In een auto. Lekker relaxed.. Maar wij niet, we zaten met z’n 11en in een busje, lekker opgekropt, 12 uur lang. Maar we klagen niet, het was een topweekje, weliswaar had ik al 10 dagen in Kaapstad gespendeerd, maar het was toch weer erg leuk om er te zijn, het voelde vertrouwd, plus ik wist alles al! Wat ik al zei, we waren met z’n 11en, 9 studenten 1 lerares en 1 chauffeur van Stenden die ons de hele week van hot naar her bracht. Big Mac was z’n naam en die naam deed die eer aan!

Er was een strak programma opgesteld voor alle dagen, maar we zitten in Afrika, dus dat programma was niet zo strak als dat ie op papier stond. Dinsdag eind van de middag kwamen we aan in Kaapstad, op die dag stond alleen een etentje op het programma, dat hebben we in de haven gedaan waar alle drukte ’s avonds is. Woensdag stond er een tour door het stadion gepland, maar omdat er die dag werd gespeeld (Bafana Bafana – Nigeria) werd die tour een dag verplaatst. Wat wel doorging was een rondleiding door het CTICC (Cape Town International Convention Centre) wat erg interessant was, er waren enkele conferenties aan de gang dus konden helaas niet alles zien, maar wat we gezien hadden was enorm! Verder stond er weer een etentje op het programma, maar aangezien de wedstrijd vlak voor ons hotel werd gespeeld gingen daar een paar van onze groep heen. Opzich leek mij dat ook wel gaaf, maar onze lerares had een superleuk tentje gereserveerd, dus ik besloot om daar heen te gaan, aangezien we daar als groep waren (jaja, wat een moraal!). Uiteindelijk maar goed ook dat ik niet naar de wedstrijd was gegaan, want die eindigde in een brilstand (0-0 in voetbaltermen).
Donderdag was 1 van de studenten jarig dus hadden we ‘s ochtends 2 flessen wijn gehaald en die om 9 uur in de morgen opgedronken (niet dat ik van wijn houd, maar dat terzijde), die hele dag stond trouwens in het teken van wijn (hoera) want we gingen naar Nederburg, een van de bekendste wijngaarden van Zuid-Afrika. Daar natuurlijk verschillende wijnen geproefd, en ik moet zeggen, de witte wijnen en de dessert wijn waren best te pruimen! Dus misschien dat ik een echte wijnliefhebber ben na mijn tijd hier ;). Nadat we terug waren van Nederburg zijn we naar het stadion geweest waar we dus de tour hadden, omdat die dag ervoor de wedstrijd was waren ze nog druk met opruimen, maar ze waren ook alweer druk bezig voor de dagen erna want er was een evenement in het weekend. Aan het eind van de middag stond er een cocktailparty op het programma, het kwam erop neer dat we lekkere drankjes konden drinken en met mensen konden praten, op het begin hadden we geen flauw idee waar het over ging, want het was een soort bijeenkomst. Na wat rondgevraagd te hebben wisten we dat het over luxe villa’s en vakanties ging, leuk natuurlijk en na wat vragen te hebben gesteld zouden ze uitzoeken of ze ook stages aanboden. Een stage op de Maldiven is natuurlijk geen overbodige luxe! Uiteindelijk hebben we de avond afgesloten in Mama Africa, een heel leuk tentje aan Long Street met live muziek. En omdat Kelly jarig was kwam de live band naar onze tafel om happy birthday te zingen, superleuk voor d’r!
Donderdag stond de tafelberg op het programma, we waren enigszins bang dat dat niet door zou gaan aangezien de tafelberg al de hele week in de wolken was verschuild terwijl de rest van Kaapstad in de zon blakerde. Lucky for us was het nu andersom en was de tafelberg in zijn volle glorie te zien in de zon en de omgeving bedekt met wolken, wat mooie plaatjes opleverde. Verder die dag hadden we wat vrije tijd dus waren we van plan om aan onze module opdracht bezig te gaan, wat natuurlijk volledig in het water viel omdat er voetbal op tv was! ’s avonds had onze lerares weer een restaurant gereserveerd, Stardust. Echt een aanrader, omdat alle obers een optreden deden, van zingen naar goochelen, we waren er om 7uur en om 12uur waren we er nog, dat zegt wel hoe leuk iedereen het vond! Zaterdag was het tijd voor Robbeneiland, ook daar was ik al geweest, maar voor de goede schijn ging ik weer mee. De boottocht was niet om naar huis te schrijven, de zee was ons niet rustig gegund en de halve klas was zo beroerd als een malle. Ik normaal ook, maar wonderbaarlijk genoeg had ik nergens last van! De tour die we deze keer hadden was lang niet zo interessant als de vorige keer dus dat was een beetje jammer voor de rest van de groep, maar aangezien ik er al was geweest kon ook ik het een en ander vertellen. Zondag was alweer de laatste dag van ons uitje, we gingen iets doen wat ik nog niet gedaan had toen Alexander en ik in Kaapstad waren, dus ik was erg opgetogen: walvissen kijken, althans dat was de bedoeling. Toen we in Hout Bay aankwamen werd ons verteld dat er de afgelopen tijd geen walvissen gespot waren dus in plaats daarvan konden we wel zeehonden kijken.. Dat raadde ik de rest af dus in plaats daarvan gingen we naar Simons Town, waar we pinguïns konden bezichtigen, wat ik trouwens ook al had gezien, maar dat gewaggel vind ik 10x leuker dan zeehonden. De rit naar Simons Town ging via Chapmans Peak, een prachtige rit door de bergen, een echte aanrader!
Maandag stond de rit terug op ons te wachten, 12uur terug over de Garden Route.. tot overmaat van ramp was de weg die we moesten nemen afgesloten omdat er protest acties waren, dus ook nog es een dikke omweg moeten maken, maarja T.I.A (This Is Africa). Toen we uiteindelijk weer op school terug waren werden we hartelijk ontvangen door de studenten die achter waren gebleven, het was lekker om ff een weekje er tussenuit te zijn geweest, maar m’n roomy mistte me wel erg, dus het was ook wel weer fijn om terug te zijn met alle leuke mensen hier!

Dat was in het kort wat we de afgelopen week gedaan hebben, heel veel leuke dingen (opnieuw) gedaan met een hele leuke groep! En de volgende trip staat alweer op ons te wachten, we gaan met z’n 9en een 10-daagse trip maken richting Lesotho, drakensbergen en Durban! Life is good!

Chapchap, JJ

  • 16 September 2014 - 12:17

    Jeanet (Kampen):

    Ha JanJaap, wat alweer een superleuk, en beeldend verslag. Leuk om weer een beetje te kunnen voorstellen hoe jij daar leeft en bezig bent. Heb het goed daar, liefs, jeanet

  • 16 September 2014 - 12:58

    Marije:

    Hey hey broeder,
    leuk om je grappige verslag te lezen. Door deze blogs zie ik toch weer een talent van je wat in Nederland nog wat verborgen bleeft: je schrijft echt leuk.

    Misschien wel wat meer spaties/alineas: toen ik je blog opende dacht ik: WOOOOOW wat een tekst ;)

    Dikke kus vanje zus uit Groningen waar vandaag het zonnetje ook lekker schijnt!

  • 16 September 2014 - 21:19

    Vriend:

    Ik heb heel veel zin in Cape Town en al die leuke dingen die gaan komen. Nog 6 weken. Tot gauw.

  • 16 September 2014 - 21:23

    Vriend 2:

    Eindelijk de foto's. Snel kijken iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Zuid Afrika

gone van 15 juli tot 22 december!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

This is it

29 Oktober 2014

de laatste loodjes!

08 Oktober 2014

Roadtrip

16 September 2014

Cape Town Part 2

31 Augustus 2014

voorjaar!
Jan Jaap

Actief sinds 18 Juni 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 7075

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 22 December 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: